Martin G 0 Posté(e) le 1 avril 2011 Pancarte de design brainstorm:Originality- Light suspension inserts- Custom brake balance bar- Custom reverse gear- Carbon fiber parts body panels, seat steering wheel (aesthetic )Craftmanship- Carbon fiber molded seat, steering wheel, body panels & splash shield- CNC front and rear hubs- CNC front and rear knuckles- CNC gearbox casing- Laser cut tabs- Laser cut - Laser cut Brake rotor- Laser cut Brake and gas pedal- Water-jet cut transmission sub-frame- EDM steering rack and gear spline- Vacuum formed carbon fiber steering wheel (pas vrai je sais)- Welding jigs for front and rear suspension arms- Positioning jig for pillow block steeringInnovation- Under 50 lbs. frame- Built-in rear knuckle- Light and durable vehicle: lightweight gearbox, pedal, rack & pinion - Rear suspension software analysis- CVT mathematic model- Subframe significant improve in the cvt performance- Frame optimization: weight, bracing, stiffnessMass production- Fewer frame members (je veux dire moins de sections de tubes)- Fewer welds- Easy access to engine and gearbox- Front knuckles could be forgings- Transmission assembly prior to insertion in the frame- Serviceability- Easy access to powertrain component - Easy access to master cylinder- Rack & pinion screw cap for cleaning- Interchangeable gas tank- Easy to remove body panels- Quick latches on CVT cover for fast removing- Tension adjustment on throttle cableDriver comfort- High visibility with low side impact member- Killswitch on steering wheel- Ergonomic seat shape- Enhanced room for legs- Rollcage safetySuspension- Front and rear 13” clearance and 10” wheel travel- Double A-arm front suspension- Low unsprung mass- Custom aluminum knuckle, hub & nut- Custom steel hollow spindle- Reduced bolt size - 15° positive caster for straight line stability- Three-link type rear suspension- Built-in knuckle for lightness- Compact bearing assembly- Angular contact bearing for longer life- Minimal toe and scrubSteering- Custom balsa cored carbon fiber steering wheel- Custom rack & pinion assembly- Custom splines for minimal backlash-6 feet of turning radius- 200° lock to lock- Minimal bumpsteer geometry- Sealed rack & pinion assembly for longer life- Igus bushing for minimal friction- Compact assembly for lightnessBrakes- Suspended brake pedal- Laser cut pedal & rotor- 44W steel rotor for brake pads/rotor compatibility- Easy access to master cylinder for bleeding- Custom balance bar- Estimated Decceleration?- 7 in rotorPowertrain- CVT drivetrain for reduced driver input- Custom engine/transmission sub-frame for perfect positioning- Custom reverse gear- 5 lbs. lighter than 2010 iteration with added reverse- 12° inclination from horizontal for maximum power output (comme sur pancarte de FEI mais on a pas de prevue)- Low positionning for lower center of gravity-Skid plate (mettre dans frame)Flotation- Hydrodynamic flotation device (mettre image CFD à Pat)- Carbon fiber fenders- Floatation line at mid wheel (photo) Partager ce message Lien à poster Partager sur d’autres sites
charles111 0 Posté(e) le 1 avril 2011 ya personne qui a filmé les présentation des dernières années? ya pt quelques informations que vous pourriez répéter. Je vais essayer de voir si j'ai pas des notes des années passées qqpart. Partager ce message Lien à poster Partager sur d’autres sites
Nicholas L 0 Posté(e) le 1 avril 2011 charles a écrit:ya personne qui a filmé les présentation des dernières années? ya pt quelques informations que vous pourriez répéter. Je vais essayer de voir si j'ai pas des notes des années passées qqpart.On a ta feuille de notes qui traine quelque part... Partager ce message Lien à poster Partager sur d’autres sites
Doom Marceau 0 Posté(e) le 8 avril 2011 Pat... j'ai besoin d'une image de CFD (printscreen) sur Solidwork du flotteur. Si tu n'en a pas fait une nouvelle étude avec une modélisation du flotteur qui ressemble le plus à celui qu'on a présentement. Merci Partager ce message Lien à poster Partager sur d’autres sites
Marie Girard 0 Posté(e) le 8 avril 2011 Ca n'a pas rapport mais je ne sais pas ou écrire ca...Pour le suit, je vais passer chez Brossard le chercher cet après-midi. Guillaume, est-ce qu'il faut que je le lave avec de l'adoucisseur y too ou je le rapporte dans son état original?Marie Partager ce message Lien à poster Partager sur d’autres sites
Doom Marceau 0 Posté(e) le 8 avril 2011 Original! Partager ce message Lien à poster Partager sur d’autres sites
Marie Girard 0 Posté(e) le 8 avril 2011 Cool.A tantot,Marie Partager ce message Lien à poster Partager sur d’autres sites
Guillaume T.F 0 Posté(e) le 8 avril 2011 appelle avant pour savoir si c'est arrivé Partager ce message Lien à poster Partager sur d’autres sites