Antoine01 0 Posté(e) le 26 octobre 2006 Salut les mecs... Pour aller en ligne droite, je dois tenir mon volant un peu vers la droite, et si je le met droit, la voiture s'en va a gauche. est-ce que ce serait l'alignement à faire rectifier ou simplement le différentiel qui est crochi? quand je regarde la roue arrière d'en haut, je vois qu'elle pointe un peu vers l'avant, mais difficile a dire étant donné que je manque de référence pour me baser. Quelles places conseillez vous pour faire l'alignement? Partager ce message Lien à poster Partager sur d’autres sites
Vaz 0 Posté(e) le 26 octobre 2006 Moi je vais toujours au même garage, à Montréal sur la rue Chambord coin Mont-Royal (Garage Gagnon et fils) je crois que j'ai mis ses coordonnées sur le forum. Et c'est surement l'allignement. Partager ce message Lien à poster Partager sur d’autres sites
Invité Posté(e) le 27 octobre 2006 C'est récent ton problème? Il y a eu un choc ou une réparation? Si c'est pas récent, il y a une usure assymétrique des pneus? As-tu l'impression de rouler "en crabe"? Partager ce message Lien à poster Partager sur d’autres sites
Invité Posté(e) le 27 octobre 2006 J'ai pris ca dans le manuel Niva......petit test juste pour voir!!!! Front-End Alignment Every 20,000 Km (and also after the first 2,000-3,000 Km if the car is new) as well as in case of rapid and irregular wear of the front wheel tyres and impaired steering of the car, check the front-end alignment. It is advisable that this operation is performed at a service station equipped with a precision optical stand ensuring high-accuracy checking and front-end alignment. Given below is a method, though less accurate, of checking only the wheel camber and toe-in by the Owner himself, on condition that the following requirements are met: Tyre inflation pressure is normal; Radial and axial runout of the front wheel rims does not exceed 3 mm; End play in the front wheel bearings does not exceed 0.15 mm; Backlash in the steering worm- to-roller mesh ensures a steering wheel play not exceeding 5"; there is no clearance between the idler arm shaft and shaft bushings; The rubber elements in the joints of the front suspension wish- bones have no ruptures and ultimate distortions; Shock absorber rods are not jamming; there are no excessive clearances in the steering rod ball joints and in the ball supports of the front suspension wishbones. Check the wheel alignment with the car in the running order, with a load of 3,200 N (320 kg) which roughly corresponds to the weight of four persons plus 400 N (40 kg) of luggage in the luggage compartment. Place the car on a flat level ground and set the front wheels in the position that corresponds to the straight-ahead motion. To stabilise the position of the suspension units, exert pressure on them by pushing down first the rear and then the front bumpers for 2-3 times, applying a force of about 400-500 N (40-50 kg). To determine wheel camber, measure distance C (Fig. 55) between the wheel rim and the set square. Then roll the car to turn the wheels through 180", and measure distance D. Camber is correct if distance D is 1-5 mm greater than distance C. Camber is adjusted by changing the number of shims 20 (Fig. 51) between the upper wishbone shaft and the cross member. Check and adjust toe-in only after checking and adjusting the wheel camber. Fig 55. Checking front end alignment To determine toe-in, measure distance A (Fig. 55) between the corresponding points on the front wheel rims. Then roll the car to turn its wheels through 180" and measure distance D is 1-5 mm greater than distance C. Camber is adjusted by changing the number of shims 20 (Fig 51) between the upper wishbone shaft and the cross member. Fig 56. Adjusting length of side steering rods. 1- sleeve, 2- clamps, 3 side steering rod, 4- steering rod end. Check and adjust toe-in, measure distance A (Fig 55) between the corresponding points on the front wheel rims. Then roll the car to turn its' wheels through 180 degrees and measure distance B. Toe-in is correct, if the first dimension is 2-4 mm greater than the second one. Toe-in is adjusted by changing the length of side steering rods 3 (Fig. 56). For this purpose loosen clamps 2 and turn adjusting sleeves 1 through the same number of revolutions in the opposite directions, thus screwing the sleeves on or off and changing the length of the side steering rods. Adjustment over, tighten clamps 2 to a torque of 19 N · m (1.9 kg · m) so that their slots face down and their ends, after tightening, do not touch each other. Camber and toe-in can be also checked and adjusted, though less accurately, with the car unloaded. In this case wheel camber D-C should be from -1 to +3 mm, and toe-in A-B should be 4~1 mm. Partager ce message Lien à poster Partager sur d’autres sites
Antoine01 0 Posté(e) le 27 octobre 2006 rouler en crabe....difficile a diree, mais si je me trompe pas, pour vérifier si il s'agit du diff, j'imagine qu'il faut mesurer la distance entre les roues avant et arrière de chaque côté? Magreg je crois que tu avais eu ce genre de problème non? Pour ce qui est de l'alignement....à voir la liste d,opérations...ca fait peur....je pense qu,on serait mmieux de faire faire par un garage!!! J'apelle le Garage Gagnon sur Chambord demain. Partager ce message Lien à poster Partager sur d’autres sites
JayJay1 0 Posté(e) le 27 octobre 2006 J'ai un de nos clients qui peut faire la tache si tu trouve pas... tu nas qua chercher sur le forum... je ler poster ou c'etais.. JayJay Partager ce message Lien à poster Partager sur d’autres sites
magreg88 0 Posté(e) le 27 octobre 2006 Oui en effet l'alignement des roues arrières étaient déficiante...alors on n'a du les faires ajustées..c'était dans les alentours de 30$ dans le temps y parait que les Lada sont désenlignées des roues arrières dès leur naissance...!! Partager ce message Lien à poster Partager sur d’autres sites