Aller au contenu
Rechercher dans
  • Plus d’options…
Rechercher les résultats qui contiennent…
Rechercher les résultats dans…
agron-subaru-sti-passion

wrx2014

Messages recommandés

Le concept est vraiment sympa mais bien souvent la version definitive n'est pas vraiment pareil! On verra!

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites
As many anticipated, Subaru has swapped the older model's 2.5-liter turbocharged flat four that produced 265hp at 6,000 rpm and 244 lb-ft at 4,400 rpm with the new Forester's 2.0-liter flat-four tuned to deliver 268hp at 5,600 rpm and 258 lb-ft of peak torque at 4,800.

Also, out goes the five-speed manual and in comes a six-speed stick shift, with which the WRX goes from 0-60mph (96km/h) in 5.4 seconds. An available CVT will increase that time to 5.9 seconds.

We're also told that manual transmission models get a center differential with a fixed 50:50 (rear:front) torque split, while the CVT model comes with Subaru's All-Wheel Drive system featuring Variable Torque Distribution, in which the center differential offers a 45:55 (front:rear) torque split, the ratio of which can vary.

The new WRX is said to be available only as a four-door sedan, as Subaru has eliminated the hatchback - at least for the U.S.

Other notable details include a new electrically assisted power steering, bigger brakes, 235/45 R17 tires, a stiffer suspension setup than on the older WRX, plus a 9 percent increase in torsional rigidity over the regular Impreza and 41 percent over the outgoing WRX

In another leak, Jalopnik obtained a dealer sheet in which we learn that the new WRX STI will continue with a 2.5-liter boxer engine and will include a Launch Edition exclusively available in the nameplate's traditional WR Blue shade.

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites
Boite 8 auto ou robotisée ou double-embrayage... Je crois que y a que ça qui me plait sur cette version 2014...
Qu'elle est moche extérieurement je trouve !

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites
Pas mal le premier essai, il a l'air content. Après dommage qu'ils aient mis un equal lenght le son du moteur est moins sympa. Sinon le design est pas top, vivement la sti !
Restera à voir à quel tarif ils vont nous vendre ça...

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites
Moi j'accroche pas trop, par contre pas mal le petit d'écran ils viennent juste de comprendre qu'il fallait mettre un mano de pression turbo

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

×
×
  • Créer...