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dinky_mitch

Turbo MD321

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Bonjours,

Qui aurait des retours d'info sur le Turbo MD321 en matière de possibilit de puissance et de couple

Mitch

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bon je vais essayer d'être un peu plus constructif.
Perso j'ai le M

Voilà les réponses que m'avait fourni Mark Aigin à l'époque:

Réponse de Mark Aigin de Lateral Performance:
"My quoted power figures are at the flywheel, and on Dyno Dynamics chassis dynos. I would consider that the figures we get in the UK, are conservative, compared to figures achieved in the USA, on the same spec' cars.


From the info you have given me so far, it looks like you have standard engine internals, and I would suggest the MD321H. This is a 400bhp rated turbo (at circa 1.4 bar/20psi), and consistently makes 400-425bhp depending on engine, and mapping.

It gives excellent throttle response, and spool up, and people comment it's very similar to a VF34, until it gets to 3000-3300rpm, where it just takes off.

If you're intending to up rate the engine internals, and aim for circa 450bhp, then the MD321T would be the better option. This consistently makes circa 450bhp, and as high as 504bhp/486ftlbs on 109 RON race fuel.

The 321T spools up the same, if not quicker than a 20G, and the 321H is similar to a VF34."

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Thus far, I have never seen an MD321T fail to make 450BHP on a 2.5 litre. A "2 litre version", the MD321H, also exists which sacrifices some top end power for spool; on an 2 litre AVCS car it achieved full boost at 3050 RPM and went on to make around 400BHP (limited by injector flow, airflow was still rising). On a non-AVCS car it achieved full boost at 3300 RPM on the road and recorded 407BHP on the dyno, this time "limited" by unknown engine internals.... Again this is on road fuel without any additives. All quoted figures measured on Dyno Dynamics rollers.

For the benefit of others who have not experienced them, I'll try to relate the way they drive to things people are more likely to have encountered... The MD321H "feels" like a VF34, just with more power and torque but the same throttle response. Similarly, the MD321T on a 2.5 litre with AVCS "feels" like a TD04L on a 2 litre (full boost at 2700 RPM), it's virtually lagless. Without AVCS it "feels" closer to a TD05H on a 2 litre, taking a little longer to wind up (full boost around 3200RPM). No data is presently available for MD321T on 2 litre, but one would expect it to achieve full boost around 3700RPM without AVCS.

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Des photos du bestiau envoyées par Mark Aigin de lateral performance.

Pour info la WG est une 1.2b, ce qui doit donner un bon spool Razz



[URL=http://imageshack.us]

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Un H me brancherais bien moi, ca passe inapercu et c'est semble t'il plug'n play.
C'est compliqué a se faire livrer en france metro ?

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ben demande à will.sti, mais moi pour la NC je n'ai eu aucune difficulté donc je pense que c'est pareil pour la métropole.
Ceux qui préciseront à Mark qu'ils viennent de ma part sont censés avoir une remise Wink

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Bon,

Mon anglais est assez limité j'ai tous compris la première page, un peu moins la deuxième.

Actuellement mon VF24 me donne une puissance qui avoisine les 390 ch et 540 Nm.

Mon but est avec un nouveau turbo passer vers 420- 430 ch. Don le mieux est le 321t. Il m'offrira du couple un peu plus haut que le vf24 .
J'espère que j'ai traduis juste. pourrais-je avoir une confiramtion de la 2ème page. Sa serais très sympas

Mitch

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Pour ton objectif prends le M plutôt, à mi chemine entre le H et le T niveau couple et puissance

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dadam a écrit:
Pour ton objectif prends le M plutôt, à mi chemine entre le H et le T niveau couple et puissance


Est ce que le fait de passer au frontal, modifie la donne.

Mitch

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pour le couple oui, car ton spool sera moins bon, donc tu auras ta Press Max un poil plus tard, mais pour la Puissance max et le Couple max non, (juste les rpm auquel tu auras le couple qui vont se décaler vers la droite)

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