papa1 0 Posté(e) le 7 mai 2007 Power: 927bhp & 739lb-ft (VP Import Race Fuel) Weight 1180Kg (Dry) Top speed: 215mph + (201.43mph so far ) Best 0-60mph = 2.4 sec Best 0-100mph = 4.3 sec Best 0-150mph = 8.00 sec ¼ mile in 9.26 sec @160.09mph on 17" Nitto 555R tyres. Best 30-130mph = 5.06 sec (All times recorded at Santa Pod drag strip ) Engine: ND oversize stainless inlet & exhaust valves ND spec camshafts ND valve spring kit ND Ti retainers HKS cam pulleys ND gas flowed race cylinder head ND 2.3L forged steel crankshaft Crower forged steel connecting rods ND spec JE pistons Up rated engine bearing set ND processed engine block ND up rated oil pump ND baffled sump & modified pickup ND dash 12 custom engine breather system Turbo/Intercooler: Garrett GT42R roller bearing turbo ND custom tubular exhaust manifold HKS 60mm racing wastegate 2.5” externally venting screamer pipe ND 4” WRC style custom exhaust system with side exit 5” inlet K&N air filter ND custom intercooler ND 3.5” intercooler pipe work ND custom radiator & pressurized water system ND 25 row oil cooler kit Electronics/Fuelling: Motec M800 Pro ECU Motec 4 bar map sensor ND coil on plug CDi ignition system ND custom engine speed timing discs & sensors Motec boost control with Greddy 3 port solenoid Motec closed loop lambda control Motec exhaust gas temperature loop back Stack 8170p dashboard with carbon surround ND custom full wiring loom ND shift light HKS 2.5 bar boost gauge Race battery Anderson battery boost system ND custom low mounted fuel tank Twin Bosch 044 fuel pumps Twin post dash 8 fuel filters Twin dash 8 fuel feed lines SARD twin feed fuel rail SARD dash 8 racing fuel regulator SARD 1000cc injectors Drive train/Braking: ND triple plate push clutch kit Holinger dog engagement straight cut gear kit Ikeya sequential shifter with digital gear indicator Motec strain gauge gear knob Motec controlled gear change ram Shortened RS prop shaft Up rated front viscous differential Std RS rear differential set-up Electric power steering Brembo 8 pot metal matrix callipers front & rear Ferrodo DS400 brake pads all round Performance Friction discs front & rear Twin master cylinders Stainless steel brake lines Electronic line lock Chassis/Wheels: Custom T45 full weld in load bearing roll cage Acid dipped custom 2 door short wheelbase low roof Evolution 9 shell. Intrax remote canister coilover suspension. Custom air jack tyre changing system. Up rated anti-roll bars front & rear. Volk CE28-N 18” x 9.5” forged racing wheels. Toyo R888 285/30ZR18 road legal cut slick tyres. Volk CE28-N 17” x 9” forged racing wheels. Toyo 275/45/17 drag extreme radials tyres. All chassis & shell alterations made by Simpson Motorsport. Interior/Exterior: Sparco steering wheel Sparco racing bucket seats Carbon door cards Carbon fuel tank cover Carbon rear boot floor & infill panels Carbon front floor panels Carbon dashboard infill panels Custom lexan windows & glass windscreen Custom carbon roof Custom carbon rear diffuser Race-on usa carbon bonnet Race-on usa “MR” style carbon rear spoiler Carbontrix carbon front bumper Custom aluminium front panel GT Fabrications carbon wide front wings Flared steel rear arches Single wiper conversion Partager ce message Lien à poster Partager sur d’autres sites
Arno RAJ 0 Posté(e) le 7 mai 2007 très éfficace, et il a prouvé plus d'une fois !!! mais beurk, trop moche!!!!! Partager ce message Lien à poster Partager sur d’autres sites
papa1 0 Posté(e) le 7 mai 2007 moi j aimerai bien les roulettes pour ma titine Partager ce message Lien à poster Partager sur d’autres sites
Import_tuner 0 Posté(e) le 7 mai 2007 Alors le pire c'est qu'ils l'ont passé en 2 portes mais alors qu'est qu'elle doit dégager, on change juste la couleur, et tout va bien Partager ce message Lien à poster Partager sur d’autres sites
Vianney11 0 Posté(e) le 7 mai 2007 elle avai pas été dejas poster cette caisse Partager ce message Lien à poster Partager sur d’autres sites
papa1 0 Posté(e) le 7 mai 2007 je me suis posté la question aussi, j ai un pêu cherché vite fais mais pas vue Partager ce message Lien à poster Partager sur d’autres sites
nitrous11 0 Posté(e) le 7 mai 2007 moi j'ai pas vue de poste dessus. mais il y a peut etre eu des photos d'elle dans la section photo de mitsu sinon, j'aime pas du tout sa gueul a cette caisse. Partager ce message Lien à poster Partager sur d’autres sites
Taiki 0 Posté(e) le 7 mai 2007 Cette EVO c'est un monstre elle bat un avion de chasse sur 400m Partager ce message Lien à poster Partager sur d’autres sites
JojoN2O1 0 Posté(e) le 7 mai 2007 8.1s au 400m je crois en tout cas elle fait 0.3s de mieux que la Veyron... Perso je la préfère avec la déco mais qu'est ce qu'elle est joulie et puiisante aussi... Partager ce message Lien à poster Partager sur d’autres sites
Pfef 0 Posté(e) le 7 mai 2007 Terrible cette évo! Et le moteur :p pasque pour faire le 400m en 8.1sec faut en avoir des canassons, et qu'ils soient tous bien elevés pour passer correcteemnt au sol. Partager ce message Lien à poster Partager sur d’autres sites
Evo VIII11 0 Posté(e) le 11 mai 2007 Elle est terrible Partager ce message Lien à poster Partager sur d’autres sites
ICE02 0 Posté(e) le 14 mai 2007 l'avion ils l'ont repeint je crois mainan toute noire ça change du vert Partager ce message Lien à poster Partager sur d’autres sites