Aller au contenu
Rechercher dans
  • Plus d’options…
Rechercher les résultats qui contiennent…
Rechercher les résultats dans…
papa1

[TOYOTA] ae 86

Messages recommandés

alors voila une petite ae swappé sr 20
















Make/model:
1985 Toyota Corolla SR5

Engine:
SR20DET Nissan REDTOP. 550cc injectors. Custom fuel rail. Megan turbo manifold. SX performance fuel pump. SX performance fuel regulator and filter. Custom fabricated fuel line plumbing. Fabricated v-mount intercooler. Fabricated Koyo v-mount radiator. Fabricated coolant delivery. Samco hoses. JWT tuned ECU. Ford Cobra MAF. Sun Auto HGS. RCI fuel cell. JIFM-tite fittings
Exhaust:
Custom fabricated downpipe. Straight pipe exhaust

Exterior:
Trueno front bumper. Zenki lip. Flared fenders. Shaved locks, antennae, and lights. APR carbon mirrors. Vertex side skirts. Trueno rear bumper. Custom paint

Interior:
Corbeau FX1 Pro seats. Greddy shift knob. Nard1 steering wheel. NGR quick release. 4pt Harness SFI. D-button. Pivot Analog A/F guage. DEFI Link Meters; boost, fuel pressure, oil pressure, and water temperature. DEFI Control Unit II

Suspension/handling:
LT Fabrication custom shortened case. Tanabe Pro 210 coilover. KYB AGX adjustable. Tein camber plates. Tanabe upper strut bar. AeroDyne c-pillar bar. Stitch welded frame. UEO style front bumper support

Wheels/tires:
15 x 9 SSR Mesh wrapped in Federal 195/50/15 rubbers on all four corners


source AXC

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites
c'est clair par contre la couleur berk

Le SR est preparé truc de fou m'etonnerais pas que cette AE fasse 350 cv

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites
Sympa cette 86 à part les jantes, bof!
Pourquoi l'échangeur est placé à l'horizontale, ya moins d'air qui le traverse, même par effet venturi, non?

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites
il est mi a l'horizontal pour que l'air est le moin de chemain a fair entre le turbo et le collecteur d'admission pour reduir le temp de reponse

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

cela ameliore aussi le cooling car l'IC est monté en V avec le radia d'eau et grace a un systeme d'ecope l'air arrive forcé dans l'IC et l'air est évacué par le capot Wink

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

Je la trouver très belle bon c'est vrai la couleur et les jantes sont pas génial mais ça lui donne son charme je trouve geek

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

Une chose: affraidaffraid
Mais pour la couleur, quand on prend un orange, on prend le Orange Mica Metal de chez Toyota love::love::
Mais j'aime bien les jantes moi, mais elles seraient mieux avec un diametre un peu plus gros go::::go

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

×
×
  • Créer...