Aller au contenu
Rechercher dans
  • Plus d’options…
Rechercher les résultats qui contiennent…
Rechercher les résultats dans…
Hypnotiks

Mercedes Aesthetics S, la future Classe S en sculpture

Messages recommandés



Comme annoncé il y a peu, la nouvelle Mercedes Classe S pourrait bien snober le Mondial de Paris. L’Étoile y présentera une sculpture baptisée Aesthetics S, en guise de teasing à son futur porte-drapeau.

Les rumeurs prédisant que la Classe S W222 (7ème génération) réserverait sa première apparition pour le marché chinois seraient donc fondées. Sauf surprise, point de lancement devant le public parisien donc, qui devra se contenter d’une « sculpture plane » nommée Aesthetics S, dans la veine des réalisations plus ou moins abstraites Aesthetics et Aesthetics 125.

Cette fois, il s’agit de laisser entrevoir le profil de la nouvelle grande dame de Stuttgart. Sur cette installation ou seront projetées des images en 3D, on y découvrira l’évolution de la Classe S, mettant en scène quatre générations (W189, 108, 126 et 221) pour parvenir à la W222 en mettant en avant le « caractère intemporel du design de la Classe S », dixit Gorden Wagener, chef du design Mercedes. On devine ainsi une imposante silhouette, dont les flancs reprennent le thème du CLS et ses deux nervures. Mercedes entend ainsi traduire une vision modernisée des piliers de la philosophie de la Classe S : « statut, sensualité et sportivité élégante, toute en retenue ».

Recoupée avec les quelques prototypes déjà surpris, on dispose déjà d’une idée assez claire du visage de la nouvelle S. En clair, pas de révolution, mais l’adaptation des derniers codes visuels Mercedes. Reste à patienter jusqu’à fin 2012 pour le lever de voile, au salon de Los Angeles fin novembre ou lors d’un événement spécialement dédié en Chine.



Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

La Mercedes-Benz S-Klasse a beau régner sans partage sur le marché mondial du transport de VIP, elle arrive bientôt à l’âge de la retraite. Lancée en 2005, la sixième génération de l'emblématique limousine allemande sera remplacée l'année prochaine.
La S-Klasse est le vaisseau amiral de Mercedes-Benz. A voiture pas ordinaire, la présentation devient extraordinaire. Concurrente des BMW 7, Jaguar XJ et Audi A8, elle domine largement sa catégorie. La marque à l’Etoile entend bien conserver son avance avec la prochaine génération de S-Klasse. Bien trop tôt pour parler de technologies, motorisations et équipements, la présentation officielle de la S-Klasse pourrait avoir lieu au Salon de Los Angeles en fin d’année. Rien n’est encore totalement fixé car les responsables de la marque en Chine font le forcing pour que la présentation se déroule au salon de Shanghai…
Pour la septième du nom, Mercedes n'a cependant pas pu résister à l'envie de mettre en appétit les chauffeurs de maître à la porte de Versailles. Leur futur outil de travail y sera en effet dévoilé partiellement sous la forme d'une sculpture virtuelle, projection de sa silhouette en 3D sur un écran de son stand au Mondial de Paris.

Cette oeuvre, baptisée ainsi, révélera les grandes lignes de l'imminent vaisseau amiral de la marque.

Sur les premières photos, on distingue ainsi des flancs travaillés à la façon du CLS ou de la dernière A-Klasse.





"La sculpture met en valeur la démarche artistique du design, explique Gorden Wagener, directeur du design de la marque. Avec le dessin et les proportions de 'Aesthetics S', nous donnons une expression moderne du prestige, de formes sensuelles et d'une sportivité élégante."


"Aesthetics S"















[gallery link="file" orderby="title"]






DOSSIER DE PRESSE

A production in three acts: A modern sense of status and sensual shapes

Stuttgart/Paris, Sep 04, 2012 -- With its sculpture entitled "Aesthetics S", Mercedes-Benz is providing an artistic glimpse of the design of the luxury saloon of the foreseeable future. The aesthetics of the relief-like sculpture are combined with an exciting projection display. In the eyes of the observer, this creates a three-dimensional world and enables the creative imagination of the designers to be visualised to impressive effect. The modern production in three acts, developed by the Mercedes-Benz designers, will be on display in Hall 1 at the Paris Motor Show (27 September to 14 October 2012).

Since the 1930s, the respective top-of-the-range model from Mercedes-Benz has played a very special role - not only for Mercedes-Benz, but also for the automotive world in general. An S-Class does not merely represent the latest state of the art, and as such acts rather more as a symbol and role model for the motor car. "The characteristic lines of the S-Class have always represented the expression of automotive culture, as we understand it. The new S-Class will continue this tradition and, with its striking lines, will put a face to our design philosophy over the coming years", explains Gorden Wagener, Head of Design at Mercedes-Benz Cars.

Sculptural shapes, which are given structure and an element of excitement through characteristic lines, are a classic feature of Mercedes-Benz design. Reducing them to a relief-like design incorporating the main elements of the sidewall makes the power and significance of the lines visible and perceivable. In the case of the "Aesthetics S" sculpture, the exterior of a future luxury saloon is interpreted in an artistic manner. According to Wagener: "The sculpture highlights the artistic aspects of design. With the design and proportions of "Aesthetics S", we are communicating a modern sense of status, sensual shapes and stylish sportiness."

The debut of the relief-like sculpture at the Paris Motor Show will be combined with an exciting projection display. The scene will be set for the sculpture with the aid of light in a series of three acts, using a modern means of design and implementation. The shape will be revealed through projected light reflections, creating a three-dimensional world in which the creative imagination of the designers can be visualised to impressive effect. In addition to the organic, naturally-occurring flowing forms which act as a source of inspiration to the designers, it will also possible to appreciate the scope of impact exerted by the S-Class tradition. This is to be achieved by incorporating four S-Class models from past decades – namely the model series 189, 108, 126 and 221. According to Wagener: "The Mercedes-Benz S-Class has always impressed with its timeless design, which has existed for decades and has always pointed the
way ahead. The sculpture is a continuation of this, and sets the scene for the development of a new S-Class."

With the "Aesthetics S" work of art, Mercedes-Benz is continuing its "Aesthetics" series of sculptures which to date comprises the pieces "Aesthetics No. 1" (2010), "Aesthetics No. 2" and "Aesthetics 125" (both 2011).






Sources : Media.daimler.com, WorldCarFan.com


Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites
Caesard a écrit:
La Mercedes-Benz S-Klasse a beau régner sans partage sur le marché mondial du transport de VIP, elle arrive bientôt à l’âge de la retraite. Lancée en 2005, la sixième génération de l'emblématique limousine allemande sera remplacée l'année prochaine.
La S-Klasse est le vaisseau amiral de Mercedes-Benz. A voiture pas ordinaire, la présentation devient extraordinaire. Concurrente des BMW 7, Jaguar XJ et Audi A8, elle domine largement sa catégorie. La marque à l’Etoile entend bien conserver son avance avec la prochaine génération de S-Klasse. Bien trop tôt pour parler de technologies, motorisations et équipements, la présentation officielle de la S-Klasse pourrait avoir lieu au Salon de Los Angeles en fin d’année. Rien n’est encore totalement fixé car les responsables de la marque en Chine font le forcing pour que la présentation se déroule au salon de Shanghai…
Pour la septième du nom, Mercedes n'a cependant pas pu résister à l'envie de mettre en appétit les chauffeurs de maître à la porte de Versailles. Leur futur outil de travail y sera en effet dévoilé partiellement sous la forme d'une sculpture virtuelle, projection de sa silhouette en 3D sur un écran de son stand au Mondial de Paris.

Cette oeuvre, baptisée ainsi, révélera les grandes lignes de l'imminent vaisseau amiral de la marque.

Sur les premières photos, on distingue ainsi des flancs travaillés à la façon du CLS ou de la dernière A-Klasse.





"La sculpture met en valeur la démarche artistique du design, explique Gorden Wagener, directeur du design de la marque. Avec le dessin et les proportions de 'Aesthetics S', nous donnons une expression moderne du prestige, de formes sensuelles et d'une sportivité élégante."



"Aesthetics S"





















DOSSIER DE PRESSE

A production in three acts: A modern sense of status and sensual shapes

Stuttgart/Paris, Sep 04, 2012 -- With its sculpture entitled "Aesthetics S", Mercedes-Benz is providing an artistic glimpse of the design of the luxury saloon of the foreseeable future. The aesthetics of the relief-like sculpture are combined with an exciting projection display. In the eyes of the observer, this creates a three-dimensional world and enables the creative imagination of the designers to be visualised to impressive effect. The modern production in three acts, developed by the Mercedes-Benz designers, will be on display in Hall 1 at the Paris Motor Show (27 September to 14 October 2012).

Since the 1930s, the respective top-of-the-range model from Mercedes-Benz has played a very special role - not only for Mercedes-Benz, but also for the automotive world in general. An S-Class does not merely represent the latest state of the art, and as such acts rather more as a symbol and role model for the motor car. "The characteristic lines of the S-Class have always represented the expression of automotive culture, as we understand it. The new S-Class will continue this tradition and, with its striking lines, will put a face to our design philosophy over the coming years", explains Gorden Wagener, Head of Design at Mercedes-Benz Cars.

Sculptural shapes, which are given structure and an element of excitement through characteristic lines, are a classic feature of Mercedes-Benz design. Reducing them to a relief-like design incorporating the main elements of the sidewall makes the power and significance of the lines visible and perceivable. In the case of the "Aesthetics S" sculpture, the exterior of a future luxury saloon is interpreted in an artistic manner. According to Wagener: "The sculpture highlights the artistic aspects of design. With the design and proportions of "Aesthetics S", we are communicating a modern sense of status, sensual shapes and stylish sportiness."

The debut of the relief-like sculpture at the Paris Motor Show will be combined with an exciting projection display. The scene will be set for the sculpture with the aid of light in a series of three acts, using a modern means of design and implementation. The shape will be revealed through projected light reflections, creating a three-dimensional world in which the creative imagination of the designers can be visualised to impressive effect. In addition to the organic, naturally-occurring flowing forms which act as a source of inspiration to the designers, it will also possible to appreciate the scope of impact exerted by the S-Class tradition. This is to be achieved by incorporating four S-Class models from past decades – namely the model series 189, 108, 126 and 221. According to Wagener: "The Mercedes-Benz S-Class has always impressed with its timeless design, which has existed for decades and has always pointed the
way ahead. The sculpture is a continuation of this, and sets the scene for the development of a new S-Class."

With the "Aesthetics S" work of art, Mercedes-Benz is continuing its "Aesthetics" series of sculptures which to date comprises the pieces "Aesthetics No. 1" (2010), "Aesthetics No. 2" and "Aesthetics 125" (both 2011).






Sources : Media.daimler.com, WorldCarFan.com



Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

×
×
  • Créer...