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Doom Marceau

Rules 2013

Messages recommandés

http://www.sae.org/students/mbrules.pdf

C'est important pour tout le monde de tout lire et de bien comprendre avant de faire des design douteux.

Pour l'instant il n'y a pas de gros changements je crois mais j'ai tout de même noté:

- Les numéros qui devront êtres fait différemment
- Le design report qui me semble complètement différent (en gros de ce que j'ai compris, il ne compte pas directement mais lors de la design presentation ils l'utilise pour poser des question et c'est à ce moment que vous devez avoir toute l'info de disponible et bien organisée)

*** Pas de Water Event officiellement ***

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Allez chercher les nouveaux documents qu'ils ont postés ajd. Template cost 2013 et Design Spec Sheet

http://students.sae.org/competitions/bajasae/rules/

Design spec sheet commencez à la remplir tout de suite... ya bin des trucs que vous savez pas encore et si vous voulez remettre une feuille complète ya bcp de travail!

En fait pour absoluement chaque ligne que vous marquez dequoi vous devez avoir des preuves (graphique, CAD, Photos, Video, Mesures, etc, etc, etc). Au moment où vous remplissez la ligne, vous devrier mettre en page (dequoi de visuellement attrayant), imprimer et mettre la preuve de manière ordonnée dans un nouveau cartable design.

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Vite comme ça des choses que vous pouvez certainement trouver mais qui risque de demander du travail:

- Center of Gravity Design Height
- Wheel rate (chassis to wheel center) --> Compiler les données prise en début d'année et mettre ça regardable
- Spring Rate --> Compiler les données prise en début d'année et mettre ça regardable
- Roll rate (chassis to wheel center)
- Sprung mass natural frequency
- Percent Anti dive / Anti Squat
- Static Roll Center Position
- Maximum grade capability
- Peak driveline torque threshold, what component fails
- Maximum tractive effort
- Targets (Torsional Stiffness or other)
- Torsional stiffness and validation method
- Surement d'autres

Documentez tout ce que vous faites, Excel, Photos, Video, Graphiques, CAD, etc, etc, etc

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Just so you know...2013 Baja SAE Spectator and Dynamic Event Policy

New spectator and dynamic event operating policies are in effect for the 2013 Baja SAE competitions. These policies may affect your strategy for the Endurance event. Please read this notice carefully.
Spectators – If you are watching a dynamic event, then you are a spectator. Only drivers and the event volunteers are allowed on the course during dynamic events. Team members who are watching the event are spectators.
Spectator Areas - Spectators must remain in the designated spectator areas. This includes all team members who are watching the event. If you are not inside a designated spectator area then assume you are in a prohibited area.
Warning – Any spectator found inside a course boundary may be asked to leave the event.
Repairs Only in the Pits/Paddocks – Repairs may only be done in your pit/paddock. No repairs are permitted on any dynamic event course, staging area or the practice track. Do not have tools in, or with, your car.
Hands Only - Any adjustment/repair that requires a tool must be done in your pit.
Dynamic Event Staging: Driver and Escort – Only the driver and one escort are allowed in the dynamic event staging areas. Note – Dynamic event access is dependent on the topography and configuration of individual courses and may be revised. You must follow the restrictions of the event in which you are participating.
Dynamic Courses: Driver Only – Only drivers and course marshals are allowed on the dynamic event courses.
No Work on Course – If your car becomes disabled during a dynamic event - including Endurance - it must be returned to the pits for repairs. No on-course repairs during any event.
Recovery Procedure – (1) Disabled vehicles will be pushed off course by the course marshals. (2) The marshal will notify the recovery crew. (3) Your car will be towed to your pit/paddock as soon as a recovery crew becomes available. Please do not badger the recovery crews; they will work as quickly as practical.

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