Aller au contenu
Rechercher dans
  • Plus d’options…
Rechercher les résultats qui contiennent…
Rechercher les résultats dans…
mic43

silent bloc f28 saab

Messages recommandés

Been looking into a better/stronger F28 rear gearbox mounting and have discovered that a Saab GM900 rear mount fits the F28 and is a simple swap for the F20 one that is normally used.

As you can see from the pics the Saab one bolts on to the back of the box instead of the side, thus taking the weight and stress directly into the rubber mount. This makes it much stronger than the F20 mount that are prone to snapping !

Heres the mounts side by side:




And Fitted, to keep the gearlinkage you need to cut down the F20 bracket so just the top two bolts are left then bolt it on as normal.





Feels a bit better with the Saab mount and I am looking into fitting a full set of uprated ones soon. :nod:

Have also fitted harness eyebolts so that I can use clip in 3 point harnesses for trackdays

bemol il ne faut pas le 4X4 apparemment mais bon
MERCI AU MIG POUR LE RENSEIGNEMENT !!

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

bon je parle pas anglais comme toi mic43 lol! mais si j'ai tout bien compris avec les images, il doit y avoir possibilité de mettre un silent bloc de saab à la place de celui de la cali, la seul contrainte est qu'il faut que la cali soit en 2rm car la bdt gêne

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites
@antares41 a écrit:
bon je parle pas anglais comme toi mic43 lol! mais si j'ai tout bien compris avec les images, il doit y avoir possibilité de mettre un silent bloc de saab à la place de celui de la cali, la seul contrainte est qu'il faut que la cali soit en 2rm car la bdt gêne



deja tu sors treeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees vite

pis sinon t a tout compris lol!

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

×
×
  • Créer...