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xAv10

embrayage

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Que pensez vous de cette petite pièce :

EXEDY HYPER SINGLE CLUTCH

Question

ça tiens du couple ça ???

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métal, pas de stage...

Citation :
The EXEDY HYPER SINGLE CLUTCH is a new generation clutch set for light to moderately tuned vehicles up to 400 HP. The EXEDY Hyper Single Clutch is ideal for limited street driving and road circuit cars. The EXEDY Hyper Single Clutch has high torque capacity and a special lightweight design to reduce the clutch disc inertia.

LIGHT WEIGHT & LOW INERTIA DESIGN
- High friction coefficient, low wear, and a special heat resistant material (T5001) has been developed enabling clutch size to be reduced and have increased durability.
- Improved durability by strong small damper disc, especially re-designed for hyper single clutch.
- Disc inertia level is less than OEM clutch for improved shift response for fast gear changes, especially in racing applications.

DIAPHRAM SPRING TECHNOLOGY FOR LONG LIFE & HIGH EFFICIENCY
- Leading technology of clutch diaphragm spring and original design superior material using a special heat treatment process, which will result in a high durability level, and prevent heat deflection, loss of clamp load, and heavy pedal effort.
- Long life and improved clutch operation due to original design for hyper single clutch.
STRAP DRIVE TYPE PRESSURE PLATE FUNCTION
- Improved clutch disengagement. (Pressure plate is forcibly separated from facing surface by strap plate)
- Prevent no-disengagement problem caused by the heat deformation of pressure plate.
- Prevent the peculiar rattle noise of lug drive type clutch.

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oui, ça y ressemble bien, 50m/kg, c'est un peu maigre ça... pour un 2,5.

En fait je voudrais un embrayage renforcé (qui encaisse surtout le couple en bas) sans trop de désagrement de conduite... et sans y mettre trop de sous non plus... vous voyez ce que je veux dire... Razz

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en fait c'est un stage 3 ref : FH02SD qui combrend l'ebrayage et le volant moteur allégé.
visiblement, il encaisse + de 400ch et surtout du couple, bon compromis pour rouler tous les jours...
Il me plait bien !

Sinon j'ai trouvé le ACT : juste l'embrayage sans volant moteur...
Suburu 04+ WRX STI
Includes:
Heavy Duty Disc, Pressure Plate, Street Disc, Release Bearing, Pilot Bearing
Torque Capacity: 475 (environ 65 de couple)

qu'en pensez vous, ceux qui ont de l'experience ?

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Pouvez vous m'expliquer a quoi correspondent stage 1/2/3/4.

Merci
Seb

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ce sont les degrés de prépa, plus le chiffre augmente, plus la prépa est importante !

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très inconfortable au quotidien...

Je conseille vivement le ACT organique renforcé.

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j'ai monté le SB4-XTSS, dur a la pédale mais pas d'accoups...

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xAv a écrit:
j'ai monté le SB4-XTSS, dur a la pédale mais pas d'accoups...

ok c'est un stage 1 ?
quel prix ?

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dans les 500 euros sur Ebay, je connais pas le stage, mais ça encaisse du couple...

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