Aller au contenu
Rechercher dans
  • Plus d’options…
Rechercher les résultats qui contiennent…
Rechercher les résultats dans…
Gnico11

Supra JUN 2010 Time attack

Messages recommandés

800 ch
















JZA80 Toyota Supra
Output: 800 hp @ 6,900 rpm / 644 lb/ft of torque @ 6,000 rpm

Engine JUN 3,210cc stroker kit: (87mm forged pistons, I-beam connecting rods, 90mm counter-balanced crankshaft), 292-degree/10.8mm lift exhaust camshaft, adjustable cam gear, head studs, stainless steel turbo manifold, intercooler piping, titanium turbo-back exhaust piping, muffler, intake manifold, custom fuel collector tank, racing radiator, electric fans; 3SGTE valve springs, inner shims; RB26DETT valve lifters; Trust T88-34D turbocharger, 2mm metal head gasket, Type-R wastegate, Airinx intake filter, four-row intercooler, 16-row oil cooler; Sard twin catalysts, 1,000cc/min injectors (x6); Nissan VH45 mechanical throttle body

Driveline Holinger six-speed sequential transmission; HKS GD Pro triple-plate clutch; TRD LSD

Suspension: Zeal Super Function adjustable coilovers, 25kg/mm front springs, 21kg/mm rear springs; custom Ikeya Formula adjustable control arms/links; Trust front and rear strut tower bars; JUN anti-roll bars

Wheels/Tires: Advan RG wheels (18x9.5 front, 18x10.5 rear); Yokohama Advan A050 tires (265/35-18 front and rear)

Brakes: Grex 355mm two-piece slotted rotors (front and rear); Alcon four-piston calipers (front and rear); Endless MA22B brake pads (front and rear)

Exterior JUN front bumper, front fenders, side skirts, rear splash skirts, aero hood, carbon fiber rear diffuser, front canards, roof fins, aero mirrors, graphics; Fuji Mspec carbon fiber doors, hatch; Sard GT carbon fiber rear wing

Interior: JUN fully spot-welded monocoque, gusseted roll cage, rigid rear suspension member, boost gauge, dash panel, switch panel; Recaro SPG racing bucket seat; Takata harness; Nardi steering wheel; Greddy gauges (oil pressure, exhaust temperature, boost, fuel pressure), Profec B Spec-2 boost controller; Billion variable radiator fan controller

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

pas fan de la caisse mais de la prépa drunken

une caisse qui devrait partir directe dans un musée Wink

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

dans le genre Kit XXl il y avait aussi la version "GT300" de chez Top secret..le 2JZ est remplacé par le 4 cyl 3G-STE  de la MR,"strocké" à 2.2l et turbalisé pour un résultat de 720 ch à 8500 tr/min.
le choix du 4 cylindres se retrouve dans la version JGTC et aussi sur celle engagé au Mans



Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

×
×
  • Créer...