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Malik1

Help question sur passage rapport disco 300 bva

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salut

depuis quel que temps après la suppression de l'EGR et le changement de la crépine de boite sur mon discovery 300 BVA j'ai l'impression que les rapports son plus long ex: 80 km en 3eme il faut arriver à 2500 trs pour que la quatrième passe là première un peu plus long. A part ça les rapport passe tout sans souci et rétrograde tous.

Et aussi au ralentit l'aiguille est 30 à 50 seconde légèrement au dessus du trait repère de ralentit avec un léger bruit de soufflement ??? et ensuite revient à la normale et plus de bruit ?? ça vient pas de la suppression de l'EGR ???


Et vous c'est comment

merci d'avanc

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Je vois mal le rapport entre l'egr et la BV ..... à moins que un quelquonque bidule (bleu?) électronique ???

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Les Disco BVA (même en 300) sont dotés d'un ECU (vive l'électro-nique !! ) ce qui ne facilite guère la tache dès qu'on met les mains dedans.. on est passé de l'inj. mécanique pure à l'inj "électro-nique".....

bref, que te dire ??? à part qu'un "early-300" sans EGR et BM ne t'aurait pas posé ce problème scratch

autant le "Nanocom" devient diffusé et permet de résoudre les soucis du Td5, autant je ne connais pas d'appareil de diag qui couvre ton cas...
Je penses que tu as déja posté sur LM ?? tu auras certainement plus de retours, car ici, pas de Disco BVA à ma connaissance....??

pig

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Faut faire un shunt ! pour lire les codes mais attention à l'alarme mdr

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prévois un jeu de piles pour la télécommande, on ne sait jamais..
pig

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beslau a écrit:
Faut faire un shunt ! pour lire les codes mais attention à l'alarme mdr



sinon demande a Illy c'est un pro mdr

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Invité
Barbidul a écrit:
beslau a écrit:
Faut faire un shunt ! pour lire les codes mais attention à l'alarme mdr



sinon demande a Illy c'est un pro mdr


Mode Naze ON: Barbi, on t'as déjà dit Illy peut rien... suit un peu clown

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Invité
DAM-NC4X4 a écrit:
Barbidul a écrit:
beslau a écrit:
Faut faire un shunt ! pour lire les codes mais attention à l'alarme mdr



sinon demande a Illy c'est un pro mdr


Mode Naze ON: Barbi, on t'as déjà dit Illy peut rien... suit un peu clown



mdr

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oh vous me faite peur mon disco il marche bien pour le moment, pour supprimer l'EGR j'ai du acheter deux kit parce que sur mon disco venu concession land rover d'Allemagne en 1996 il y a un trou a bouché comme sur tout les autre disco mais en plus sur le tube qui relie l'inter coller au moteur n'est pas en plastic chez moi mais en fer.

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j'ai trouvé sur un forum USA de land rover
comme quoi on peut voir les code erreur sur un disco de 1996 il faut avoir le fuel injection fault display d'origine sur les vehicules USA donc me reste plus qu'a trouver sur ebay.com un fuel injection fault display.


Land Rover
OBD1 pre-96
READING FAULT CODES (USA only)
The Engine Control Module (ECM) is capable of storing fault codes. For U.S. vehicles, these fault codes may be read by switching the ignition switch to position II and observing the fuel injection fault display unit, which is located underneath the right hand front seat, adjacent to the ECM.





NOTE: Image shows display unit with trim removed.

If no codes are present, the display will appear blank. A constantly lit Check Engine warning light indicates that a fault is present.



Put the ignition switch in position 0 and wait till the load relay drops out.
Put the ignition switch in position II. The display will be blank if no other faults exist. If other codes exist, the next fault code will be displayed.
If multiple faults exist, repeat steps 1 through 3 until all faults are cleared.
Code 02 indicates that the ECM has just been reconnected. Switch the ignition switch to position II to clear code 02.

For non-U.S. vehicles (not equipped with a fuel injection fault display), the Lucas diagnostic equipment, part number 60600965, is recommended for reading fault codes.

How to Clear Diagnostic Trouble Codes


CLEARING FAULT CODES (USA only)
When a fault has been corrected, the fault code must be cleared. This is done by performing the following procedure:



Put the ignition switch in position II.
Disconnect the Data Link Connector (DLC) , which is located behind R/H side of dash, and wait 5 seconds. Reconnect data link connector.
Put the ignition switch in position 0 and wait till the load relay drops out.
Put the ignition switch in position II. The display will be blank if no other faults exist. If other codes exist, the next fault code will be displayed.
If multiple faults exist, repeat steps 1 through 4 until all faults are cleared. NOTE : Code 02 indicates that the Engine Control Module (ECM) has just been reconnected. Switch the ignition switch to position II to clear code 02.
Code
Circuit Or Condition

02
Battery Recently Disconnected

03
ECM Memory Recently Cleared

12
MAF Sensor

14
ECT Sensor

15
Engine Fuel Temperature Sensor

17
Throttle Position Sensor

18
Throttle Position Sensor/Mass Air Flow Sensor

19
Throttle Position Sensor/Mass Air Flow Sensor

21
Fuel Tune Select Resistor

23
Fuel Supply

25
Ignition Misfire

28
Air Leak

29
ECM Memory Check

34
Injector Bank A

36
Injector Bank B

40
Misfire Left Bank

44
HO2S Left Bank

45
HO2S Right Bank

48
Idle Air Control Valve

50
Misfire Right Bank

59
Group Faults 23/28

68
Vehicle Speed Sensor

69
Park/Neutral Position Switch


96 - up OBD2
With Generic OBD II Scan Tool

When an OBD II fault occurs in Land Rover's Generic Engine Management System (GEMS ), the Malfunction Indicator Lamp (MIL ) is illuminated. GEMS Diagnostic Trouble Codes (DTC ) are stored in the Engine Control Module (ECM ) and may be retrieved by connecting a suitable OBD II Scan Tool or the Land Rover TestBook Electronic Tester to the Data Link Connector (DLC ).

The DLC is located at the passenger side footwell.


DTC's can only be Extracted, Diagnosed and Cleared by the TestBook Diagnostic Unit, a required special tool , or an appropriate after market equivalent.

All information regarding DTC's for this model is contained within the Land Rover TestBook Diagnostic Unit. The manufacture does not provide any other information on How to Pull Codes, Trouble Code Descriptions, Diagnosis and Testing of Trouble Codes or How to Clear codes.


DIAGNOSTIC TROUBLE CODES

*Codes* are used to identify the 4 Oxygen Sensors.
A = Bank A of the engine. Cylinder #1 is located on Engine Bank A.
B = Bank B of the engine.
U = Upstream of the Catalytic Converter.
D = Downstream of the Catalytic Converter.

Example:
A D = Oxygen Sensor Engine Bank A, Downstream of Catalytic Converter.

TROUBLE CODE CHART


P0101
Mass Air Flow Sensor Signal Error Fault

P0102
Mass Air Flow Sensor Low Out of Range Fault

P0103
Mass Air Flow Sensor High Out of Range Fault

P0111
Air Temperature Sensor Signal Error Fault

P0112
Air Temperature Sensor Low Out of Range Fault

P0113
Air Temperature Sensor High Out of Range Fault

P0116
Engine Coolant Temperature Sensor Falling Temp Fault

P0117
Engine Coolant Temperature Sensor Low Out of Range Fault

P0118
Engine Coolant Temperature Sensor High Out of Range Fault

P0121
Throttle Position Sensor Output Signal Error Fault

P0122
Throttle Position Sensor Low Out of Range Fault

P0123
Throttle Position Sensor High Out of Range Fault

P0125
Engine Coolant Temp Sensor Warm Up Fault

P0130
Oxygen Sensor Cycle Fault *Codes* A U

P0131
Oxygen Sensor Low Voltage *Codes* A U

P0132
Oxygen Sensor High Voltage *Codes* A U

P0133
Oxygen Sensor Slow Response *Codes* A U

P0136
Oxygen Sensor Cycle Fault *Codes* A D

P0137
Oxygen Sensor Low Voltage *Codes* A D

P0138
Oxygen Sensor High Voltage *Codes* A D

P0139
Oxygen Sensor Slow Response *Codes* A D

P0150
Oxygen Sensor Cycle Fault *Codes* B U

P0151
Oxygen Sensor Low Voltage *Codes* B U

P0152
Oxygen Sensor High Voltage *Codes* B U

P0153
Oxygen Sensor Slow Response *Codes* B U

P0156
Oxygen Sensor Cycle Fault *Codes* B D

P0157
Oxygen Sensor Low Voltage *Codes* B D

P0158
Oxygen Sensor High Voltage *Codes* B D

P0159
Oxygen Sensor Slow Response *Codes* B D

P0171
Oxygen Sensor System Too Lean Fault Bank A

P0172
Oxygen Sensor System Too Rich Fault Bank A

P0174
Oxygen Sensor System Too Lean Fault Bank B

P0175
Oxygen Sensor System Too Rich Fault Bank B

P0181
Fuel Temperature Sensor Signal Error Fault

P0182
Fuel Temperature Sensor Low Out of Range Fault

P0183
Fuel Temperature Sensor High Out of Range Fault

P0201
Injector 1 Circuit Fault

P0202
Injector 2 Circuit Fault

P0203
Injector 3 Circuit Fault

P0204
Injector 4 Circuit Fault

P0205
Injector 5 Circuit Fault

P0206
Injector 6 Circuit Fault

P0207
Injector 7 Circuit Fault

P0208
Injector 8 Circuit Fault

P0300
Misfire On Multiple Cylinder

P0301
Misfire Cylinder 1

P03O2
Misfire Cylinder 2

P03O3
Misfire Cylinder 3

P0304
Misfire Cylinder 4

P0305
Misfire Cylinder 5

P0306
Misfire Cylinder 6

P0307
Misfire Cylinder 7

P0308
Misfire Cylinder 8

P0326
Continuous Knock Fault Bank A

P0327
Background Noise Low Fault Bank A

P0328
Background Noise High Fault Bank A

P0331
Continuous Knock Fault Bank B

P0332
Background Noise Low Fault Bank B

P0333
Background Noise High Fault Bank B

P0335
Crankshaft Position Sensor Signal Error Fault

P0336
Crankshaft Position Sensor Out of Range Fault

P0340
Camshaft Position Sensor Signal Error Fault

P0420
Catalyst Efficiency Low Fault Bank A

P0430
Catalyst Efficiency Low Fault Bank B

P0441
Evap Purge Valve Incorrect Flow Fault

P0442
Evap System Small Leak Detected Fault

P0443
Evap Purge Valve Open or Short Circuit Fault

P0451
Fuel Tank Pressure Sensor Signal Error Fault

P0452
Fuel Tank Pressure Sensor Low out of Range Fault

P0453
Fuel Tank Pressure Sensor High Out of Range Fault

P0461
Fuel Tank Level Measurement Not Valid Fault

P0500
Vehicle Speed Sensor Signal Error Fault

P0506
Idle Speed Control Engine Speed Low Fault

P0507
Idle Speed Control Engine Speed High Fault

P0560
Battery Voltage Below Minimum Fault

P0562
Measurement Circuit OK Battery Voltage Low Fault

P0563
Battery Voltage Above Maximum Fault

P0605
ECM Self Test Fault

P1130
Oxygen Sensor Fuel Trim at Limit *Codes* A U

P1131
Oxygen Sensor Engine Lean *Codes* A U

P1132
Oxygen Sensor Engine Rich *Codes* A U

P1137
Oxygen Sensor Engine Lean *Codes* A D

P1138
Oxygen Sensor Engine Rich *Codes* A D

P1150
Oxygen Sensor Fuel Trim at Limit *Codes* B U

P1151
Oxygen Sensor Engine Lean *Codes* B U

P1152
Oxygen Sensor Engine Rich *Codes* B U

P1157
Oxygen Sensor Engine Lean *Codes* B D

P1158
Oxygen Sensor Engine Rich *Codes* B D

P1171
Oxygen Sensor System Too Lean Fault Banks A & B

P1172
Oxygen Sensor System Too Rich Fault Banks A & B

P1176
Maximum Positive FMFR Correction Fault

P1177
Maximum Negative FMFR Correction Fault

P1178
Maximum Positive AMFR Correction Fault

P1179
Maximum Negative AMFR Correction Fault

P1185
Oxygen Sensor Heater Circuit Open Upstream

P1186
Oxygen Sensor Heater Circuit Short Upstream

P1187
Oxygen Sensor Heater Circuit Short Upstream

P1188
Oxygen Sensor Heater High Resistance Upstream

P1189
Oxygen Sensor Heater Type 1 Low Resistance Upstream

P1190
Oxygen Sensor Heater Type 2 Low Resistance Upstream

P1191
Oxygen Sensor Heater Circuit Open Downstream

P1192
Oxygen Sensor Heater Circuit Short Downstream

P1193
Oxygen Sensor Heater Circuit Open Downstream

P1194
Oxygen Sensor Heater High Resistance Downstream

P1195
Oxygen Sensor Heater Type 1 Low Resistance Downstream

P1196
Oxygen Sensor Heater Type 2 Low Resistance Downstream

P1199
Fuel Level Sensor Circuit Fault

P1201
Injector 1 Open Circuit or Ground Short Fault

P1202
Injector 2 Open Circuit or Ground Short Fault

P1203
Injector 3 Open Circuit or Ground Short Fault

P1204
Injector 4 Open Circuit or Ground Short Fault

P1205
Injector 5 Open Circuit or Ground Short Fault

P1206
Injector 6 Open Circuit or Ground Short Fault

P1207
Injector 7 Open Circuit or Ground Short Fault

P1208
Injector 8 Open Circuit or Ground Short Fault

P1313
Misfire Catalyst Damage Fault Bank A

P1314
Misfire Catalyst Damage Fault Bank B

P1315
Misfire Persistent Fault

P1316
Misfire Excessive Emissions Fault

P1317
ABS Rough Road Line Low Fault

P1318
ABS Rough Road Line High Fault

P1361
No Ignition Coil Activation Fault Coil 1

P1362
No Ignition Coil Activation Fault Coil 2

P1363
No Ignition Coil Activation Fault Coil 3

P1364
No Ignition Coil Activation Fault Coil 4

P1371
Early Ignition Coil Activation Fault Coil 1

P1372
Early Ignition Coil Activation Fault Coil 2

P1373
Early Ignition Coil Activation Fault Coil 3

P1374
Early Ignition Coil Activation Fault Coil 4

P1440
Evap System Purge Valve Stuck Open Fault

P1441
Evap System Purge Valve Flow 1 Fault

P1442
Evap System Purge Valve Blocked Fault

P1447
Evap System Purge Valve Open or Short Circuit Fault

P1448
Evap System Purge Valve Flow 2 Fault

P1508
Idle Speed Control Open Circuit Fault

P15O9
Idle Speed Control Short Circuit Fault

P1514
Neutral Drive Load Fault

P1516
Neutral Drive Gear Change Fault

P1517
Neutral Drive Cranking Fault

P1607
Malfunction Indicator Lamp Short Circuit Fault

P1608
Malfunction Indicator Lamp Open Circuit Fault

P1620
Reprogramming Code Learn Fault

P1621
Serial Data Link Dead Fault

P1622
Repeated Wrong ECM Security Code Fault

P1623
ECM Security Code Fault

P1701
Transfer Box Line Fault

P1703
Transfer Box Line Open Circuit Fault

P1708
Transfer Box Line Short Circuit Fault

P1775
Gearbox Fault

P1776
Gearbox Ignition Retard Request Timeout Fault

P1777
Gearbox Ignition Retard Request Line Fault

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Invité

et en français ..... Rolling Eyes

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alors petit résumer

Il existe un boitier avec afficheur pour les modèles avant les motorisation TD5 et TD4. ce boitier se trouve sous le siège conducteur et il permet de lire les codes erreurs. Sur les modèles land rover USA donc V8, ils sont monté d'origine.
Pour le moment j'ai trouvé des boitiers sur ebay.com, mais reste a voir si il sont compatible avec les moteur TDI.

Deux solution possible "shunter" le connecteur OBD 1pour lire les code erreur à travers le voyant chek engine sous la forme de clignotement du voyant ou des bips. En surfant j'ai trouvé cette technique que pour une opel reste a voir si elle existe pour nos land.

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Valable pour le boitier ABS (déja traité ici bas), vraisemblablement, le nombre de connections de la prise OBD laisse à penser que les autres paramètres sont auscultables itou... Non ??? (question à Laurent.... Smile )

pig

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Malik a écrit:
oh vous me faite peur mon disco il marche bien pour le moment,


Donc pas de problème alors tout est normal !

Les codes que tu as mis sont valable pour de l'injection V8 pas pour l'EDC Diesel

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Elle a combien de km ton dickybo? a tu changer de l'huile de boite???

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128 000 oui c'est la troisième fois que je l'ai changer et en plus cette fois ci j'ai profiter pour changer la crépine de boite auto

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