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Voltz1.8

cold air intake= chek engine

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Depuis que j'ai installer un cold air intake sur mon voltz (1.Cool 1zz-fe , le chek engine n'arrete pas dallumer pour le code p0101 ( mass air flow out of range) . ya tu quelqu un a qui c'est deja arriver , jaimerais avoir votre aide pour plus que sa allumme merci !!

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T'es mécano donc tu dois l'avoir posé comme il faut? Un 1ZZFE c'est un hot wire le4 MAF? Tu l'a peut-être accroché, sinon tu peux essayer de reseter ton ordi mais tu l'a surement déjà essayé.

Bonne chance.

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Mon frère avait un bobo semblable sur son Civic. Sur le cold air il avait une hose de rubber qui se connectait sur le couvert de valve. Comme c'était vraiment cheap comme hose des fois elle kinkait pis ça faisait allumer le check engine. On a repositionné cette hose et maintenant tout va bien.

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regarde si tu n'a pas cassé le MAF... regarde ta continuité au sensor...
et la hose que tu parle Kmunist c'est pas le MAF mais plutôt le retour des vapeurs qu'il rebrule... Je ne crois pas qu'il joue sur le MAF.

Je suis stupide mais c'est quoi un Voltz? Il y a la volt de chevrolet mais voltz jamais entendu parler :S

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Raph, la Voltz, c'est le nom de la Vibe au Japon qui porte la marque de Toyota.

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ho dsl héhé mais pour un vibe voici la charte de GM:
Conditions for Running the DTC
• The engine is running.
• The engine coolant temperature (ECT) is at least 70°C (158°F).
Conditions for Setting the DTC
• The engine speed is 900 RPM or less.
• The throttle valve is closed.
• The MAF sensor output is more than 2.2 volts.
• The condition is present for at least 10 seconds.

OR:
• The throttle position (TP) sensor input is at least 0.1 volts.
• The MAF sensor output is less than 1.0 volts.
• The condition is present for at least 6 seconds.
Action Taken When the DTC Sets
• The PCM illuminates the malfunction indicator lamp (MIL) after 2 consecutive ignition cycles in which the diagnostic runs with the fault active.
• The PCM records the operating conditions at the time the diagnostic fails. This information will be stored in the Freeze Frame buffer.
Conditions for Clearing the MIL/DTC
• The MIL turns OFF after 3 consecutively passing cycles without a fault present.
• A History DTC will clear after 40 consecutive warm-up cycles without a fault.
• Perform the scan tool clear DTC Information Function in order to clear the DTC.
Diagnostic Aids

Check for any of the following conditions:
• Excessive deposits on the throttle plate or throttle bore
• A sticking or binding throttle plate
• A misrouted wiring harness—Inspect the MAF sensor harness to ensure that the harness is not routed too close to high voltage wires such as spark plug leads.
• A damaged wiring harness—Inspect the wiring harness for damage. If the harness appears to be OK, observe the scan tool while moving connectors and wiring harnesses related to the MAF sensor. A change in the display will indicate the location of the fault.
• Observe the heated oxygen (HO2S) voltage and fuel trim readings with a scan tool. If the HO2S voltage is fixed low, while the fuel trim is constantly high, check the MAF sensor signal circuit for resistance. High circuit resistance can cause the sensor to read a lower volume of air than actual, resulting in a lean fueling condition.
• A plugged intake air duct or a dirty air filter element—A wide-open throttle (WOT) acceleration from a stop should cause the mass air flow parameter displayed on a scan tool to increase from about 2–3.5 g/s at idle to about 90–100 g/s or more at the time of the 1-2 shift. If the detected air flow is significantly smaller, check for a restriction or blockage in the intake air system.

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merci bien de votre aide gang !!!! meme si jai un voltz ( ou vibe ) , en passant le mien est completement converti avec des pieces original provenant du japon , y manque jusste le steering a droite hahaha!!!

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