Aller au contenu
Rechercher dans
  • Plus d’options…
Rechercher les résultats qui contiennent…
Rechercher les résultats dans…
subarumania-subaru-mania

Subaru serie limited tuned by Sti

Messages recommandés





Subaru has made an early 2007 impact with the launch of a tuned by STI limited edition version of its popular Impreza WRX.

Priced at $46,990 the Impreza WRX tuned by STI includes more than $12,000 worth of extra equipment for only $7000 more than the standard Impreza WRX.

Enhancements include a tuned Engine Control Unit (ECU), Pirelli tyres, Enkei alloy wheels, leather trim and sunroof.

Improved engine performance has been achieved by recalibration of the ECU and is combined with a low back pressure exhaust muffler. Peak power is up 10 kilowatts to179kW, while throttle and torque response is significantly enhanced with torque up 20 Newtonmetres to 340Nm, peaking at 3200rpm.

The combination of a more linear throttle output and improved torque curve means the Impreza WRX tuned by STI is very responsive - this was a project priority for Fuji Heavy Industries’ Subaru Tecnica International (STI) engineers.

Nick Senior, Managing Director, Subaru Australia said: “This locally tuned variant has put a priority on low down engine performance.

“We’ve used specialised STI engine tuners from FHI to tailor this car to suit Australian conditions and provide an exhilarating, high performance package.”

The addition of genuine STI sports parts including sports suspension, lowered springs, tuned struts, larger front stabiliser bar, more effective rear stabiliser bar mounting and pilot ball rear suspension arms results in sharp, responsive handling. Lightweight 18-inch STI Enkei alloy wheels with wider Pirelli P-Zero Nero tyres complete the handling upgrade.

Aerodynamics are improved with the addition of an STI front lip spoiler which reduces lift and drag. Combined, the technical and aerodynamic enhancements make this car significantly more aggressive than a standard Impreza WRX.

Interior upgrades include leather trim, aluminium gear knob and short shift gear linkage to significantly improved gear shifting. A factory fitted electric sunroof continues the premium interior appointments.

All vehicles feature specially designed, individually numbered “tuned by STI” badges.

Available as a manual sedan in WR Blue with shadow chrome wheels, or Obsidian Black with charcoal wheels, only 200 are being buil

































Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites
une sti noir, c'est le top!!!!!!
au faite, je vais normalement repeindre ma belle, et j'ai envie de la faire noir mat.c'est beau noir mat, et en plus ça sort de l'ordinaire

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites
SALVAT a écrit:
une sti noir, c'est le top!!!!!!
au faite, je vais normalement repeindre ma belle, et j'ai envie de la faire noir mat.c'est beau noir mat, et en plus ça sort de l'ordinaire


J'ai peur que cela face un peu tuning et je ne pense pas que cela soit ta vocation.Voila ce que donne le noir mat sur une Wrx.

PORTFOLIO (cliquez sur l'image pour l'agrandir) :
















Et pouquoi pas en gris anthracite c'est pas commun





Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

effectivement Rolling Eyes moi je n'ai vue qu'un capot noir mat. merci pour ces photos et ont verra d'ici la qu'elle couleur je lui attribuerais

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

Au japon il ont sortis une serie limitee GT STI et WRX STI jaune... porquois pas??

une etait en photo sur une page de couverture de submag il y a deja quelques temps... je trouvais asser joli... ( et je n aime pas le jaune alors pour que je dise ca...) elle m a vraiment tape dans l oeil... cyclopsWink


amitie...

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites
titSTIVE a écrit:
Au japon il ont sortis une serie limitee GT STI et WRX STI jaune... porquois pas??

une etait en photo sur une page de couverture de submag il y a deja quelques temps... je trouvais asser joli... ( et je n aime pas le jaune alors pour que je dise ca...) elle m a vraiment tape dans l oeil... cyclopsWink
amitie...


Comme celle la??

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

oui joli... elle est belle comme ca non??

ca change du bleu noir ou gris... mais je trouve que ca lui va bien... pas toi??

la deuxieme de mes gt etait verte bouteille... ca aussi c etait une chouette couleure... ces idiots l ont enlevees du catalogue... c est tres dommage...

mais la oui je trouve que c est une jolie option de teinte... Wink


amitie...

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

j'aime aussi l''orange, mais c'est trop voyant. avec la déc que l'ancien propriétaire a fait sur ma gt, tout le monde tourne la tète pour me regarder quand je passe, au début ça me faisais rire, mais maintenant , j'aimerais passer incognito (enfin avec le bruit qu'elle fait:roll: ) ,et surtout qu'ont arrête de prendre ma gt en photo quand je roule.
voila pourquoi noir c'est bien!!! Very Happy

Partager ce message


Lien à poster
Partager sur d’autres sites

×
×
  • Créer...